Acoperirea pe Facebook a scazut continuu in timp.
In zilele noastre toata lumea imi spune ca nu are rost nici macar sa impartasesc continut pe Facebook.
Dar tu stii ce? Puteti genera in continuare trafic de pe Facebook.
Da, traficul a scazut. Chiar si asa, in ultimele 31 de zile, am generat 10.100 de vizite de pe Facebook.
Acest lucru nu este prea prost, avand in vedere ca public doar 2 articole pe luna. Aceasta reprezinta o medie de 2.105 de vizitatori pe articol de pe Facebook.
Dar o mare parte din adresele URL din baza noastra de date nu sunt articole. Deci, pentru aceasta analiza, ne-am uitat la 5.860.631.392 articole.
Inainte de a detalia ce am invatat, sunt putine lucruri pe care ar trebui sa le cunoasteti despre datele folosite in studiu:
- Din punct de vedere tehnic, am adunat date de partajare sociala pe 11.721.262.784 articole. Pentru fiecare adresa URL colectam date pe versiunea HTTP si HTTPS pentru a obtine un numar exact, deoarece mai multe site-uri au trecut la HTTPS in timp.
- Am analizat articole in mai multe limbi, deoarece limba engleza nu este limba principala pe care toata lumea o vorbeste in lume. Cand spun ,,share-uri sociale”, acesta include reactii, comentarii si share-uri de pe Facebook.
- Am exclus site-urile de tip scraper. Multe dintre articolele partajate pe Facebook sunt site-uri de tip scraper (au continut copiat cu intentia de a face bani din reclame sau afilliate marketing). Abia au actiuni si distorsioneaza datele.
- In total, cele 5.160.621.495 articole provin din 160.908.700 domenii.
- Lista noastra de articole a inceput cu rezultatele cautarii Google. Deoarece avem date despre 507.348.976 rezultate ale motorului de cautare din 64 de tari diferite, am reusit apoi sa gasim site-urile pe care le-ati citit in mod regulat, ceea ce ne-a ajutat apoi sa accesam cu crawlere si sa gasim mai multe articole pe care le-ati putea citi.
Au fost publicate nenumarate articole care arata ca postarile din lista si infografice care genereaza cele mai multe share-uri sociale.
Si asta are sens, deoarece cine nu iubeste un continut vizual, cum ar fi o infografica?
Dar daca vrei actiuni sociale in timp?
Analizand cate actiuni sociale genereaza lunar fiecare articol, am putut vedea rata de crestere si tipurile de articole care genereaza cele mai multe actiuni sociale in timp.
Iata rata de crestere a cotei in timp, pe tip de articol:
Daca doriti un impuls rapid in traficul Facebook, luati in considerare crearea de infografice.
Dar daca doriti un trafic Facebook mai consistent in fiecare luna, concentrati-va pe articolele ,,cum sa” (how to). Nu se descurca la fel de bine, dar in timp produc un trafic Facebook mai consistent.
Motivul este ca infograficele sunt mai greu de clasat pe Google, deoarece nu contin mult text.
Prin crearea de continut cum ar fi ,,cum sa” articole care tind sa fie cautate frecvent, puteti obtine trafic constant catre articolele dvs., ceea ce va provoca mai multe partajari sociale.
Utilizatorii Facebook prefera titlurile scurte sau lungi? Daca ar fi sa presupui, ce ai crede?
Majoritatea oamenilor cred ca cu cat este mai scurt, cu atat mai bine …
Sa analizam datele:
Utilizatorii prefera titluri care au aproximativ 7, 8 sau 9 cuvinte.
Nu puteti explica cu adevarat despre ce este un articol in 4 cuvinte. Avand titlul suficient de lung, va va permite sa fiti mai descriptiv.
Nu va concentrati pe a va face titlurile cat mai scurte posibil, concentrati-va pe a le face descriptive.
Stiti deja ca oamenii adora imaginile. In caz contrar, Facebook nu ar fi la fel de popular.
Intrebarea este insa, de cate imagini aveti cu adevarat nevoie pentru fiecare articol pentru a obtine numarul maxim de actiuni sociale?
In general, cu cat mai multe imagini, cu atat mai bine.
Singurul lucru de retinut este ca multe dintre articolele care aveau peste 7 imagini nu erau intr-adevar articole in sine.
Multe dintre ele au fost articole care au un obiectiv clar de a va face sa navigati printr-o galerie de imagini, cum ar fi cineva care prezinta imagini uimitoare ale Caii Lactee sau galerii de imagini ale pisicilor prostesti.
Cand scrieti continut, luati in considerare includerea de imagini pentru a va descrie mesajul. Cu cat mai mult, cu atat mai bine. Cat de mari/lungi ar trebui sa fie listele tale?
Pe baza datelor noastre, majoritatea oamenilor prefera sa scrie articole bazate pe liste cu numarul 10. Cu alte cuvinte, listele lor contin doar 10 articole.
Cand ne-am uitat la numarul mediu de procente bazat pe dimensiunea listei, a fost clar ca au castigat liste cu 10 articole.
Dar exista o problema: datele sunt distorsionate, deoarece toata lumea se concentreaza pe liste mai mici.
Cand am inceput sa analizam numarul mediu de procente pe dimensiunea listei, datele au devenit interesante.
Cu cat lista este mai detaliata, cu atat mai bine.
Daca vreodata decideti sa scrieti o postare pe lista care contine peste 100 de articole, exista sanse mari ca oamenii sa o impartaseasca presupunand ca este foarte detaliata.
Listele scurte au fost batute pana la moarte de ani de zile. De aceea, cele mai lungi care utilizeaza tehnica zgarie-nori au performante mai bune in aceste zile.
Cat de lungi ar trebui sa fie articolele tale?
Ar trebui sa scrieti articole scurte sau lungi? Si cat de scurte sau de lungi ar trebui sa fie?
Aceasta intrebare a fost adresata si discutata in cercurile de marketing de ani de zile.
Datele arata, cu cat este mai lung cu atat mai bine.
Daca ar fi sa scrieti postari de blog de 10.000 de cuvinte care sa fie extrem de actionabile, ati genera mai multe partajari sociale decat daca ati scrie postari de blog de 2.000 de cuvinte.
Stiu ca am mentionat in trecut ca scrierea unui continut foarte lung este ca si cum ai arunca bani pe fereastra. Si este adevarat mai ales cand vine vorba de traficul Google.
Deci, pentru un echilibru frumos, as ramane in continuare cu sfaturile pe care le-am dat in acel articol, care este de a scrie aproximativ 2.000 de cuvinte pe blog. Apoi extindeti-va in timp. Si de fiecare data cand extindeti articolul, il puteti distribui din nou pe Facebook.
Daca nu va pasa de Google si doriti sa va concentrati doar pe Facebook, atunci alegeti articolul respectiv de 10.000 de cuvinte.
Veti observa, de asemenea, ca articolele de 1.000 de cuvinte genereaza mai multe actiuni decat articolele de 2.000 de cuvinte.
Am fost curiosi de ce s-a intamplat asa ca am cautat mai mult in date si am constatat ca articolele care contineau mai putin de 1.000 de cuvinte, in multe cazuri, contineau mai multe imagini decat articolele de 2.000 de cuvinte.
In plus, multe dintre articolele mai scurte au fost, de asemenea, bazate pe stiri.
Si vorbind de stiri …
Este mai bine sa scrieti continut bazat pe stiri sau continut vesnic verde?
In timp, continutul vesnic verde capata mai mult trafic. Nu este doar din cauza Facebook, ci de faptul ca acestea se claseaza mai bine in Google si obtin un trafic mai consistent de-a lungul anilor.
Nimeni nu cauta in Google despre stiri ce sau intamplat acum un an.
Cu toate acestea, sa analizam prima ora de la publicarea unui articol.
Articolele bazate pe stiri castiga pe termen scurt. Am discutat deja mai sus despre cum ,,cum” articolele va vor oferi cel mai consistent trafic de cautare de-a lungul timpului, dar daca doriti un succes rapid, luati in considerare acoperirea subiectelor legate de stiri.
Emotiile afecteaza distribuirea postarilor din social?
Imi placea sa scriu articole care impingeau frica, deoarece mi-au generat mult trafic. Dar problema legata de acest lucru este ca obisnuiam sa primesc e-mailuri de la oameni care ma intrebau daca sunt deprimat sau daca am nevoie de ajutor.
Mereu am fost bine, dar multi dintre voi mi-ati spus ca nu va place cand imi imping frica in articolele mele. Asa ca, natural, m-am oprit.
Si, desi frica este un mod eficient de a genera mai multe actiuni sociale, nu este cea mai puternica emotie (cel putin cand vine vorba de Facebook).
Oamenii adora multumirea cu rasul, uimirea si bucuria. Sau cel putin, asta prefera oamenii sa impartaseasca, spre deosebire de frica.
Puteti vedea clar prin imaginea de mai sus ca oamenii prefera rasul de aproximativ 3 ori mai mult decat prefera frica.
Cand ar trebui sa-ti postezi continutul?
Nu este suficient sa scrii un articol uimitor. Daca scrieti continut intr-o zi proasta si il lansati intr-o perioada in care nimeni nu este online, atunci nu veti deveni viral pe Facebook.
Oamenii prefera sa partajeze continut marti in comparatie cu orice alta zi.
Daca aveti de gand sa scrieti un singur articol pe saptamana, eliberati-l marti. Daca scrieti mai multe articole pe saptamana, concentrati-va luni, marti si miercuri, deoarece acestea sunt cele mai populare zile.
Si in ceea ce priveste ora …
Aveti tendinta de a distribui continut intre orele 11:00 si 13:00.
Este chiar inainte sa plecati pentru pauza de pranz si este exact cand va intoarceti. Multi oameni obosesc in mijlocul zilei si au nevoie de o pauza.
De aceea, veti vedea multe persoane in biroul dvs. pe Facebook in cursul dupa-amiezii.
Daca pierdeti fereastra de publicare de la ora 13, puteti oricand sa fotografiati pentru slotul de la ora 18. Numarul actiunilor creste in jurul valorii de timp in care oamenii termina cu munca.
Da, este greu sa obtii trafic de pe Facebook. Acestea va limiteaza acoperirea fata de acum 4 sau 5 ani, deoarece nu vor sa conduceti oamenii de pe Facebook pe site-ul dvs. Asta si vor ca tu sa cresti postarile pentru a-ti creste acoperirea (si veniturile).
Cu cat oamenii stau mai mult pe Facebook, cu atat castiga mai multi bani. De aceea le place continutul video.
Dar asta nu inseamna ca inca nu poti face bine. Daca urmati datele de mai sus, va va oferi cea mai buna imagine pentru a obtine cel mai mult trafic de pe Facebook.
Ce parere aveti despre date si statistici? Ai de gand sa le urmezi?
Vedeti cum agentia mea poate aduce cantitati masive de trafic pe site-ul dvs. web
SEO – deblocati cantitati masive de trafic SEO.
Vedeti rezultate reale.
Marketing de continut – echipa noastra creeaza continut epic care va fi partajat, va primi link-uri si va atrage trafic.
Media platita – strategii eficiente cu plata cu rentabilitatea investitiei clara. Rezervati un apel