Cum sa va imbunatatiti SEO-ul utilizand Schema Markup
Una dintre cele mai recente evolutii in SEO se numeste schema de marcare. Aceasta noua forma de optimizare este una dintre cele mai puternice, dar cele mai putin utilizate forme de SEO disponibile astazi. Odata ce intelegeti conceptul si metoda de marcare a schemei, va puteti stimula site-ul in paginile cu rezultate ale motorului de cautare (SERP) .
Scopul meu din acest articol este sa va arat exact cum sa incepeti sa utilizati marcarea schemei pentru site-ul dvs. web.
Ce este Schema Markup?
Marcarea schemei este un cod (vocabular semantic) pe care il plasati pe site-ul dvs. pentru a ajuta motoarele de cautare sa returneze rezultate mai informative pentru utilizatori. Daca ati folosit vreodata fragmente bogate (rich snippets), veti intelege exact despre ce este vorba cu schema markup.
Iata un exemplu de companie locala care are marcaje pe pagina de programare a evenimentelor. Intrarea SERP arata astfel :
Schema markup a spus SERP sa afiseze un program al evenimentelor viitoare la hotel. Acest lucru, pentru utilizator, este extrem de util.
Iata cateva fapte despre marcarea schemei:
Schema spune motoarelor de cautare ce inseamna datele pe care le detine un website
Continutul de pe site-ul dvs. web este indexat si returnat in rezultatele cautarii. Evident. Dar, cu marcarea schemei, o parte din continutul respectiv este indexat si returnat intr-un mod diferit a schemei.
Cum? Deoarece marcajul indica motorului de cautare ce inseamna acel continut . De exemplu, sa spunem ca cuvantul ,,Ink Digital” apare intr-un articol. Motorul de cautare vede acest lucru si produce o intrare SERP cu ,,Ink Digital”.
Cu toate acestea, daca pun marcajul corect al schemei in jurul numelui ,,Ink Digital”, tocmai i-am spus acelui motor de cautare ca ,,Ink Digital” este autorul articolului, nu doar cateva cuvinte aleatorii. Motorul de cautare ofera apoi rezultate care afiseaza informatii mai bune pentru utilizatorul care cauta ,,Ink Digital”.
Schema.org explica acest lucru:
Majoritatea webmasterilor sunt familiarizati cu etichetele HTML de pe paginile lor. De obicei, etichetele HTML ii spun browserului cum sa afiseze informatiile incluse in eticheta. De exemplu, Avatar
ii spune browserului sa afiseze sirul de text ,,Avatar” intr-un format de titlu 1. Cu toate acestea, eticheta HTML nu ofera nicio informatie despre ce inseamna acel sir de text – ,,Avatar” s-ar putea referi la filmul 3D de mare succes sau s-ar putea referi la un tip de imagine de profil – si acest lucru poate face mai dificila cautarea motoare pentru a afisa inteligent continut relevant pentru un utilizator.
Schema Markup utilizeaza un vocabular semantic unic in format de microdate
Nu este nevoie sa invatati noi abilitati de codare. Paginile web cu markup inca folosesc HTML. Singura diferenta este adaugarea de biti de vocabular schema.org la Microdate HTML .
Schema.org, site-ul Web pentru Schema Markup, este un efort colaborativ de catre echipele de la Google, Bing si Yahoo
Nu prea des concurentii se reunesc pentru a se ajuta reciproc, dar Schema.org este exact acel tip de colaborare intre industrii. Ceea ce aveti, atunci, este un set convenit de markeri de cod care le spune principalelor motoare de cautare ce trebuie sa faca cu datele de pe site-ul dvs. web
Marcarea schemei a fost inventata pentru utilizatori
Cand un site web are marcaj de schema, utilizatorii pot vedea in SERP despre ce este vorba despre un site web, unde sunt, ce fac, cat costa lucruri, precum si multe alte lucruri. Unii oameni au apelat la marcarea schemei ,,cartea dvs. de vizita virtuala”
Aceasta este o imbunatatire axata pe utilizator. Exista motoare de cautare pentru ca utilizatorii sa obtina informatiile de care au nevoie. Marcarea schemei face exact asta.
De ce este importanta schema?
Marcarea schemei ajuta site-ul dvs. sa se claseze mai bine pentru toate tipurile de continut. Exista marcaje de date pentru o multime de diferite tipuri de date, inclusiv:
- Articole
- Afacere locala
- Restaurante
- Episoade TV si evaluari
- Recenzii de carte
- Filme
- Aplicatii software
- Evenimente
- Produse
- Intrebari frecvente (FAQ)
Exista sute de tipuri de markup – de la magazinele de jucarii pana la programele de dozare medicale. Daca aveti orice tip de date pe site-ul dvs., exista sanse mari ca acesta sa aiba un asociat itemscope and itemtype .
Site-urile web care utilizeaza marcarea schemei se vor clasa mai bine in SERP decat companiile fara marcaj. Un studiu a stabilit ca site-urile web cu markup au o medie cu patru pozitii mai mari in SERP decat cele fara markup de schema. Desi nu este complet clar ca acest rezultat mai mare se datoreaza numai marcajului, exista evident o anumita corelatie.
In acest moment, o treime din rezultatele cautarii Google incorporeaza fragmente bogate, care includ marcarea schemei. Cu toate acestea, conform cercetarilor recente, mai putin de unul- o treime dintre site-uri web utilizeaza schema markup .
Cu alte cuvinte, exista milioane de site-uri web care pierd o sursa imensa de potential SEO. Daca utilizati marcarea schemei, veti avea automat o crestere a majoritatii concurentei dvs.
Cum se foloseste Schema Markup pentru SEO
Acum, sa vorbim despre cum sa utilizati marcarea schemei. Obiectivul dvs. este sa va clasati mai bine, sa aratati mai bine si sa faceti mai bine in SERP si in fata utilizatorilor.
Marcarea schemei va va ajuta. Cu site-ul dvs. in mana, urmati acesti pasi.
1. Accesati Asistentul de markup pentru date structurate Google
2. Selectati tipul de date
Exista mai multe optiuni listate. Aceasta lista nu este exhaustiva. Pentru exemplul de mai jos, voi folosi ,,Articole”, deoarece este unul dintre cele mai frecvente tipuri de continut.
3. Inserati adresa URL pe care doriti sa o marcati
Daca aveti doar HTML, puteti insera acest lucru. Apoi, faceti clic pe ,,Incepeti etichetarea”.
Pagina se va incarca in instrumentul de marcare si va va oferi spatiul de lucru pentru urmatoarea faza de marcare – etichetarea articolelor. Veti vedea pagina dvs. web in panoul din stanga si elementele de date din panoul din dreapta.
4. Selectati elementele de marcat
Intrucat acest continut este un articol, voi evidentia numele articolului pentru a adauga marcajul ,,Nume”. Cand termin evidentierea, selectez ,,Nume” din sfat.
Cand selectez ,,Nume”, instrumentul il adauga la ,,Elemente de date” in panoul din dreapta.
5. Continuati sa adaugati elemente de marcare
Utilizati lista articolelor de date ca ghid si evidentiati celelalte articole din articolul dvs. pentru a le adauga la lista de marcare. Probabil ca nu veti putea eticheta fiecare articol din lista. Adaugati doar ce puteti.
6. Creati codul HTML
Dupa ce ati terminat, faceti clic pe ,,Creati HTML”.
In pagina urmatoare, veti vedea codul HTML al paginii dvs. cu microdatele relevante inserate in locurile pe care le-ati selectat.
7. Adaugati Scheme Markup pe site-ul dvs.
Apoi, veti intra in CMS (sau cod sursa daca nu utilizati un CMS) si adaugati fragmentele evidentiate in pete adecvate. Gasiti marcatorii galbeni pe bara de derulare pentru a gasi codul de marcare a schemei.
O alternativa simpla este descarcarea fisierului HTML generat automat si copierea / lipirea acestuia in CMS sau in codul sursa.
Cand faceti clic pe ,,Finalizare”, vi se va prezenta o serie de ,,Pasi urmatori”.
8. Testati-va schema
Foloseste Instrument de testare a datelor structurate pentru a afla cum va arata pagina dvs. cu marcajul adaugat.
In loc sa analizez o pagina web publicata, voi analiza codul pe care mi l-a generat instrumentul si pe care l-am descarcat.
Odata ce codul este lipit, fac clic pe ,,previzualizare”. Instrumentul de testare imi arata cum va arata articolul in rezultatele cautarii Google:
In plus, pot inspecta fiecare element de marcare pe care l-am adaugat.
Daca este necesar, pot edita codul HTML direct in instrumentul de testare pentru a actualiza din nou schema si a previzualiza rezultatele din nou.
Sfaturi pentru utilizarea Scheme Markup pentru SEO
Scopul acestui articol a fost sa te initieze in lumea marcajului schemei. Este o lume mare.
Urmatoarele cateva sfaturi va vor arata cum sa va scufundati si mai adanc si sa obtineti rezultate si mai bogate din schema.
Gasiti cele mai utilizate scheme
Schema.org ofera o lista cu cele mai frecvente tipuri de marcare a schemei. Puteti vizita Organizarea schemelor pagina pentru a vedea aceasta lista. Verificati tipurile care se potrivesc cel mai bine afacerii dvs.
Utilizati toate schemele de care aveti nevoie
Dupa cum am mentionat anterior, exista o multitudine de tipuri de markup. Pentru a obtine lista completa, accesati Ierarhia tipului . Aceasta lista principala ofera majoritatea tipurilor de markup disponibile.
Cu cat sunt mai multe marcaje, cu atat mai bine
Instructiunile Schema.org
explica instructiunile clar , ,,cu cat marcati mai mult continut, cu atat mai bine”. Cand incepeti sa intelegeti o gama larga de tipuri de articole, incepeti sa vedeti cat de mult pe pagina dvs. web puteti marca.
Retineti totusi declinarea responsabilitatii: ,,Ar trebui sa marcati numai continutul care este vizibil pentru persoanele care viziteaza pagina web si nu continutul din div ascunse sau alte elemente ascunse ale paginii”
Ganduri finale asupra marcajelor de schema
Pe cat de simplu este de implementat marcarea schemei, este surprinzator cat de putine companii si site-uri web au profitat de aceasta.
Marcarea schemei este una dintre acestea Tehnici SEO care probabil vor fii cu noi mult timp. Acum este momentul sa invatam si sa implementam microdatele relevante pentru mine imbunatatiti rezultatele cautarii. Daca faceti acest lucru imediat, va veti pune inaintea curbei, oferindu-va un pic pe competitie.
Cum utilizati marcarea schemei pentru site-ul companiei dvs.?