Back

Un ghid simplu pentru SERP-uri

SERP-urile (paginile cu rezultatele motorului de cautare) sunt listele pe care le vedeti ori de cate ori introduceti o interogare intr-un motor de cautare.

Pentru majoritatea dintre noi (63%, plus 90% din cautarile mobile), acel motor de cautare va fi Google, deci, daca site-ul dvs. functioneaza bine in SERP-urile Google, veti vedea o multime de trafic organic.

Cand vine vorba de marketing digital, traficul organic este un fel de Sfant Graal. De ce? Pentru ca, spre deosebire de publicitatea platita, unde platiti pentru a va privi continutul, clicurile organice = clicuri gratuite.

Cu toate acestea, SERP-urile nu sunt la fel de simple ca odinioara si exista mai multe modalitati prin care pot influenta cantitatea de trafic organic pe care il obtineti.

Asadar, sa aruncam o privire asupra diferitelor forme de trafic, modul in care SERP-urile le afecteaza si modul in care puteti atrage atentia site-ului dvs. web in SERPs.

Ce tipuri de rezultate SERP exista?

Cand va uitati la un Google SERP sau la orice alta pagina de rezultate ale motorului de cautare, veti vedea doua tipuri de rezultate: organice si platite.

Rezultatele din caseta rosie sunt listari platite, iar toate cele verzi sunt listari organice. Fiecare are pozitivele si negativele sale si influenta sa asupra SERP-urilor.

SERP-uri platite

Google AdWords permite site-urilor web sa apara in partea de sus dintre SERP pentru cuvintele cheie alese si platesc Google de fiecare data cand cineva da clic pe anuntul lor.

Aceste rezultate se afiseaza in partea de sus si de jos a SERP si au ,,Ad” scris cu litere aldine langa adresa URL.

Dupa cum va dati seama din proeminenta lor din partea de sus a SERP, aceste anunturile pot juca un rol crucial rol in atragerea traficului directionat catre site-ul dvs. , iar campaniile publicitare platite sunt derulate frecvent impreuna cu optimizarea motorului de cautare (SEO).

SERPS Organice

Exemplul de termen de cautare al ,,software-ului CRM” prezentat mai sus arata varietatea de moduri in care un site poate castiga trafic organic din SERP.

Suntem cu totii obisnuiti cu listarea organica traditionala a unui titlu si descriere meta, dar Google a adaugat mai multe Caracteristici SERP in ultimii ani. Aceste caracteristici, cum ar fi Fragment recomandat si pachetul de cunostinte pe care il vedeti in exemplul, poate avea un impact semnificativ asupra traficului organic.

In timp ce anunturile platite reprezinta o cale rapida catre partea de sus a paginilor de rezultate (cei mai mari ofertanti vor castiga in general), concurenta pentru rezultatele organice este acerba si mai complicata; )

Cu toate acestea, daca aflati cum sa va prezentati paginile in SERP si intelegeti cum sa castigati clicurile oamenilor , veti vedea un trafic mult mai organic.

Cum se potriveste SEO?

SERP este locul in care se desfasoara marea majoritate a muncii dure a unui SEO. SEO este responsabil pentru asigurarea faptului ca site-ul dvs. web apare in SERPS , primeste o parte echitabila a clicurilor si asigura utilizatorilor sa gaseasca ceea ce cauta odata ce fac clic pe site-ul dvs. web

SERP-urile si SEO sunt legate intrinsec. Pasii pe care ii faceti in acest domeniu sunt cheile pentru construirea traficului organic si atingerea obiectivelor dvs. de trafic .

Prea des, oamenii aud despre SEO si considera ca este prea complicat. Dar este un proces, si pasii SEO simpli va pot duce la inceputul rezultatelor.

Puteti atinge pozitiile de top in SERP-uri si puteti construi un volum semnificativ de trafic organic; tocmai trebuie sa fii consecvent cu SEO-ul tau si sa urmezi pasii corecti.

Modificarile mici in rezultatele SERP fac o mare diferenta in traficul dvs.

Obiectivul principal al Google si al celorlalte motoare de cautare este de a oferi utilizatorului rezultatele perfecte ale interogarii de cautare. Pentru a face acest lucru, Google foloseste algoritmi care utilizeaza sute de factori diferiti pentru a determina cele mai bune rezultate de cautare ale fiecarei persoane.

Acest nivel de personalizare inseamna ca SERP-urile pot varia foarte mult. Iata cateva dintre aspectele cheie ale SERP-urilor care va pot afecta in mare masura traficul organic.

Clasament pe prima pagina

Cand ajungeti la o pagina cu rezultate, ajungeti vreodata la pagina doi? Sau parcurgeti primele rezultate pentru a vedea care va vor ajuta?

Cu o ocazie rara, am putea face clic pe a doua pagina pentru a vedea ce este acolo, dar majoritatea dintre noi alegem dintre cele mai bune rezultate, motiv pentru care exista o scadere masiva a traficului intre prima pagina si pagina doi dintre SERP-uri.

In prima pagina, inregistrarile castiga 88,7% din toate clicurile, lasand toate celelalte pagini pentru a lupta pentru restul de 11,3%. Aceasta diferenta arata doar importanta clasarii pe pagina unu – majoritatea oamenilor nu ajung niciodata la pagina doi.

Nu toate pozitiile sunt create la fel

Deci, va ganditi: ,,E minunat, daca ajung la prima pagina, atunci am totul sortat.”

Din pacate, nu este cazul.

Desi a ajunge la prima pagina din SERP este un inceput excelent, este doar o parte a provocarii. Exista o diferenta masiva intre rata de clic (CTR = numarul de clicuri impartit la numarul de afisari ale listarii dvs.) pentru primele trei rezultate si CTR pentru cele mai mici. Aceste pozitii va influenteaza traficul organic.

Iata cum functioneaza CTR pentru fiecare pozitie din SERP :

    1. 23,3%
    2. 20,5%
    3. 13,3%

)

  1. 8,7%
  2. 6,3%
  3. 4,7%
  4. 3,8%
  5. 3.1%
  6. 2,7%
  7. 2.3%

Este posibil sa fi ajuns la prima pagina, dar exista in mod clar un stimulent imens pentru a ajunge la varf.

Ce aspecte ale SERP pot retine traficul organic?

In ultima sectiune, am mentionat ca 88,7% din clicuri merg la pagina 1, dar acest lucru nu inseamna ca 88,7% din toate cautarile merg la inregistrari organice.

Numai 41,45% din cautari se incheie sus cu un clic organic .

Care sunt obstacolele majore in calea obtinerii unui trafic mai organic?

Trafic platit

Anunturile platite apar bine in SERP-uri, deci nu este de mirare ca atrag numeroase clicuri. Acest trafic este semnificativ, dar reprezinta de fapt doar aproximativ 3,58% din toate clicurile.

Motivul este ca anunturile platite nu apar pentru fiecare termen de cautare.

In general, exista trei tipuri de cautari :informationale, de navigatie si tranzactionale. Agentii de publicitate platesc pentru fiecare clic si doresc o rentabilitate buna a investitiei lor, asa ca tind sa se concentreze asupra termenilor de cautare tranzactionali cu cea mai mare intentie a cumparatorului.

Desi este inca posibil sa obtineti clicuri organice pentru acesti termeni de cautare tranzactionali, este o idee buna sa utilizati Ubersuggest pentru a afla ce termeni de cautare sunt mai susceptibili de a avea o pondere mare de clicuri platite.

Daca va uitati la costul pe clic (CPC) al cuvantului cheie, puteti vedea ce cuvinte cheie sunt susceptibile de a fi dominate de reclame. Dupa cum puteti vedea in rezultatele de mai jos, ,,Instrumentele CRM” au un CPC ridicat, ceea ce inseamna ca exista o multime de oameni care concureaza pentru acesta si o probabilitate mai mare de a concura cu anunturile.

Puteti obtine in continuare clicuri organice din acesti termeni de cautare, dar riscati sa fiti impins in jos de pagina de anunturi cu plata.

Aceasta cautare a ,,cum se utilizeaza software-ul CRM” este un prim exemplu. Nu exista rezultate organice inainte de redare decat un videoclip, ceea ce inseamna ca trebuie sa derulati in jos inainte de a vedea chiar si o lista organica traditionala.

Pentru a merge bine in SERP, trebuie sa fii foarte concentrat pe cercetarea cuvintelor cheie pentru a gasi termenii de cautare cu o imagine realista a obtinerii unei pozitii proeminente in SERP.

Cautari fara clic

Google si celelalte motoare de cautare lucreaza intotdeauna pentru a crea o experienta de cautare mai buna pentru utilizatorii lor. O modalitate prin care au facut acest lucru prin introducerea caracteristicilor SERP, cum ar fi Fragmente recomandate si Panouri de cunostinte, oferind oamenilor acces rapid la informatii de baza.

In aceasta cautare a ,,de ce se foloseste CRM”, putem vedea puterea fragmentului prezentat.

Cu fragmentul prezentat, Google a dat utilizatorului un raspuns superficial fara a fi nevoie sa faca clic pe un link. Asta inseamna ca, chiar daca Salesforce a castigat fragmentul, iar SuperOffice are prima lista organica traditionala, niciunul nu a primit clic. Este o cautare fara clic, deoarece utilizatorul poate citi fragmentul.

Desigur, o multime de oameni vor fi suficient de curiosi sa faca clic pe Salesforce sau SuperOffice pentru a afla mai multe, dar curiozitatea unor utilizatori va fi satisfacuta de fragmentul prezentat. Cautarile fara clic

cautarile reprezinta 49% din toate cautarile .

Cum puteti utiliza SERP pentru a obtine mai mult trafic organic?

In ciuda concurentei cu anunturile platite si a numarului de cautari fara clic, exista inca mai mult decat suficient trafic organic pentru a circula. Cu toate acestea, trebuie sa stiti cum sa utilizati SERP-urile in avantajul dvs.

Fiecare SERP are liderul pachetului, iar acesti oameni depun multa munca in mentinerea acelei pozitii, asa ca trebuie sa lucrati din greu pentru a-i elimina.

Deci, cum faci asta?

Lucrul grozav despre SEO este ca detineti controlul complet asupra continutului pe care l-ati publicat si a modului in care apareti in SERP. Daca utilizati acest lucru cu intelepciune, va puteti creste semnificativ CTR-ul si va puteti influenta pozitiv traficul organic. Iata cum.

Produce continut de inalta calitate si relevant

Google doreste sa ofere utilizatorilor cele mai relevante raspunsuri la interogarea lor de cautare. Pentru a se clasa mai sus, pagina dvs. trebuie sa indeplineasca doua lucruri critice. In primul rand, trebuie sa fie relevant pentru interogarea de cautare si, in al doilea rand, trebuie sa fie continut de inalta calitate .

Daca nu atingeti aceste doua obiective, atunci Google nu are niciun stimulent pentru a va pune pe prima pagina, deoarece nu ajutati cautatorii sa isi atinga obiectivele.

Acest element este locul unde cercetarea cuvintelor cheie vine la indemana pentru a va ajuta sa va dati seama cu exactitate ce vrea publicul dvs. sa vada. Cand stiti ce cauta publicul dvs. tinta, atunci puteti furniza continut hiper-relevant care atrage oamenii pe site-ul dvs. web

Cu cat mai multi oameni fac clic pe site-ul dvs. si se implica in continut, cu atat motoarele de cautare va vor recompensa pentru ca ii ajutati sa isi faca treaba.

Faceti ca inregistrarea dvs. sa iasa in evidenta.

Aveti control complet asupra aspectului listarii dvs. in SERP. Puteti edita titlul, meta descrierea si puteti utiliza alte aspecte precum date structurate , deci profitati de aceasta ocazie pentru a iesi in evidenta din multime.

Daca sunteti pe locul trei pentru un termen de cautare, atunci lista de sus are un avantaj fata de dvs. Dar puteti intoarce acest lucru creand un titlu si o descriere mai atragatoare, mai relevante. (Google foloseste de obicei titlul si descrierea alese de pagina dar il modifica ocazional. )

Inregistrarea dvs. concureaza pentru clicuri, asa ca tratati-o ca pe o reclama si lucrati pentru a atrage utilizatorii.

Obtineti acele caracteristici SERP

Google va continua sa utilizeze acele functii SERP ,,suplimentare”, astfel incat s-ar putea la fel de bine sa o imbratisati si sa va asigurati ca site-ul dvs. web include in ele.

Functiile SERP pot duce la un procent mai mare de cautari fara clic, dar pot duce si la CTR-uri mult mai mari atunci cand le castigati. Hubspot a descoperit ca site-urile care primesc fragmente prezentate au un rata de clicuri dramatic mai mare.

Fragmente prezentate, panouri de cunostinte, pachete locale, rezultate la cumparaturi: toate se remarca si atrag utilizatori. Daca poti intelege aceste functii, ai o oportunitate excelenta de a-ti creste traficul organic.

Daca urmati bune practici SEO, aveti o sansa solida de a castiga acele functii SERP, dar puteti face si cativa pasi specifici pentru creste sansele de a castiga caracteristici, cum ar fi includerea intr-un fragment.

Concluzie

Un SERP este pur si simplu pagina de rezultate pe care o vad utilizatorii atunci cand introduc o interogare in Google sau in orice alt motor de cautare, dar are puterea de a va ajuta sa deblocati intregul potential al site-ului dvs.

Desi ar putea parea complicate, exista pasi tangibili pe care ii puteti face pentru a va clasa bine in SERP si pentru a aduce traficul organic pe care il doriti. In timp ce motoarele de cautare schimba intotdeauna SERP-urile, SEO si continutul relevant si de inalta calitate va poate ajuta sa ramaneti la varf.

Acum ca ati inteles bine ce este SERP, este timpul sa incepeti optimizandu-va SEO pentru a va ajuta site-ul sa isi atinga obiectivele.

Ce obiective va vor ajuta sa atingeti un trafic mai organic?

Dragos
https://creatiesiteweb.ro
Vrei mai mult trafic pentru website-ul tau? Salut, sunt Dragos Savin. Sunt determinat sa aleg si sa cresc o afacere. Intrebarea mea este, va fi afacerea ta?